Novinky

Co se děje a co chystáme

Best Friends
  • brabnikovaradka

Hatha jóga pro začátečníky i pokročilé

Aktualizováno: 26. 8.

Benefity jógy pro tělo i duši a vy ještě váháte s přihlášením?

https://www.pravyhradec.cz/krouzky/11124


1. Flexibilita

Jednou z nejpozoruhodnějších výhod jógy je, že může zvýšit pružnost vašeho těla bez ohledu na váš věk nebo váhu. Na rozdíl od toho, co můžete předpokládat, nemusíte být flexibilní, abyste mohli začít cvičit jógu. V úvodních lekcích vás jógový instruktoři naučí, jak praktikovat jednotlivé pozice (asány) s ohledem na vaše aktuální schopnosti. Cvičením těchto pozic a začleněním dýchacích technik jógy brzy zjistíte, že se velmi rychle zlepšuje vaše pružnost a jste schopni v průběhu dalších lekcí zlepšovat provádění jednotlivých asán., To je způsobeno postupným protahováním svalů a zvýšením rozsahu pohybu v kloubech.

2. Síla

Různé pozice cvičené v józe pomáhají budovat svaly v klíčových oblastech těla, včetně ramen, břicha a nohou. Vzhledem k tomu, že se v pozicích setrvává relativně dlouhou dobu, jsou svaly nuceny tvrdě pracovat, aby tělo zůstalo vyvážené a ve správné poloze. Při pravidelném cvičení jógy brzy zjistíte, že se zpevňuje celá řada svalů, které člověk často zapomíná používat a díky tomu dojde k celkovému zpevnění těla. Úžasná věc je, že se nepoužívají žádná závaží ani stroje, místo toho se pracuje s váhou těla.

3. Držení těla

Jóga je efektivní pro posilování hlubokých svalů v oblasti břicha, což zlepšuje držení těla a zároveň chrání vaše záda od napětí a pomůže vám vypadat sebejistě a zdravě.

4. Rovnováha

V józe je kladen důraz na rovnováhu při cvičení pozic (asán) a na první dojem některé pozice nelze zvládnout. Nicméně, při cvičení po dobu několika týdnů, je většina jogínů schopna zlepšit svou rovnováhu a vydržet v pozicích po stále delší dobu. Lepší koordinace vede rovněž k tomu, že snižujete riziko zranění při jiných činnostech.

5. Oběhový systém

Cvičení jógy obvykle vede k lepšímu krevnímu oběhu. Efektivnější krevní oběh lépe přepravuje živiny a kyslík ve vašem těle. To má v důsledku pozitivní vliv na snížení krevního tlaku a zdraví vašich orgánů včetně mozku.

6. Výdrž

Navzdory skutečnosti, že v józe neexistuje žádný běh či jogging, tato forma cvičení v dynamičtější formě může zvýšit vaši vytrvalost. To proto, že jóga pomáhá snížit vaši tepovou frekvenci a zlepšuje okysličení ve vašem těle. To vede k lepšímu kardiovaskulárnímu zdraví a vyšší odolnosti.

7. Stres

Protože jóga zahrnuje vnitřní koncentraci a hluboká dechová cvičení, tak obvykle odbourává denní stres a přispívá k dobré náladě. Snížením stresu ve vašem životě zlepšíte svoje zdraví a kvalitu života.

8. Energie

Jednou z hlavních výhod cvičení jógy je, že obvykle působí na cvičící pocitem dobití energie namísto únavy po cvičení. Jiné formy cvičení, které zahrnují extrémní fyzickou námahu a pocení mohou cvičící spíše zpomalit než „nakopnout“. S jógou, tichými, pomalými a vědomými pohyby vám cvičení dá, co potřebujete, aniž byste do toho museli dát veškerou svoji energii.

9 Hmotnost

Jóga pomáhá zlepšit váš metabolismus a zároveň přináší zklidnění. To je důvod, proč je jóga skvělý způsob, kterým začít s redukcí přebytečných kil spolu se zdravějším životním stylem. Ale pozor – cvičením kila nespálíte, ale jak víte, zdravá váha souvisí se zdravým životním stylem a jeho základ je v naší hlavě.

10. Chronická onemocnění

Někteří lidé s chronickými chorobami zjišťují, že jóga pomáhá udržet jejich příznaky na uzdě, nebo zmírnit některé z bolestí, kterou pravidelně zažívají. Chronická onemocnění, jež mohou být zmírněna pomocí jógy, jsou například poruchy spánku, rakovina, deprese a úzkosti.




23 zobrazení